Szabó Ivett fotóműhely felkérésére terveztünk egy alap logót, aminek azután további változatait is elkészítettük. Olyan albrandekről van szó, amelyek lényegében csak fantázianevek. Nem különálló valós cégek, hanem a fotós gárda, különböző területekre specializálódott. Az egyes logókat az adott tematikához passzoló ötletekkel, grafikai megoldásokkal készítettük. A kiindulási alap azonos volt, így a tipográfia, elrendezés, részben a színek, de főként a hangulat egységes lett. A teljes tervezési csomagban fotóműhely logósorozat, brosúra valamint egy alap honlapterv is szerepelt – mindent megmutatunk.
Fotóműhely logósorozat – esküvő
A fő tevékenység és így az alaplogó, amelyet megterveztünk, az esküvői fotós változat. Az arculat alapjainak letételénél fontos volt egy karakteres betűtípus kiválasztása, amely ötvözi a fotózás egyszerre művészi és technikai / indusztriális jellegét. Ugyanakkor igény volt, hogy játékos és rajzos is legyen a betűrajzolat, hogy az esküvők inkább csajszis hangulatát megidézze.
A logósorozat tagjait három jól elkülöníthető szegmensre osztottuk. A legfelső a tematikus szimbólum, olyan grafika, ami az adott, specifikus területre utal. A fókuszban szerepel maga az alap szöveg, tehát a fő tézis: Szabó Ivett fotóműhely. Csupa nagybetűvel szedve, ez a leginkább figyelemfelkeltő része a logónak. A legalsó sorban pedig az adott albrand megnevezése kapott helyett, ami a felső grafikával mindig összecseng.
Elsőre talán furcsának tűnhet, hogy az esküvői fotós szolgáltatáshoz virágot és nem valami egyészen egyértelmű esküvői szimbólumot választottunk. De éppen azért kerestünk a megszokottól picit eltérőt, hogy ne egy teljesen tipikus végeredmény szülessen.
Primrose wedding – logó mutáció és kakukktojás is egyben
A fotóműhely logósorozatból némiképp kilóg a londoni kontingens logója, mivel az az egyetlen, amiben nem jelenik meg az alap felirat. Úgy véltük, hogy angol nyelvterületen kevésbé lenne szerencsés egy magyar név használata, főként az „sz” mássalhangzó és a speciális hosszú ékezetes „ó” betű miatt. Viszont részben az angol változatból is ered a virág motívum ötlete. A primrose azaz kankalin jelenik meg az angol logó változatban és a magyarban, eltérő színekkel. Így a kettő nyilvánvalóan egy tőről fakad 🙂 de mégis markánsan eltérő és megkülönböztethető.
Fotóműhely logósorozat – cégesfotó
A céges fotózás lényegében stúdiófotók készítését jelenti, annak különböző kritériumaival és szokásaival. A céges fotózás grafikai megjelenéséhez olyan szimbólumot, vizuális megejelenítést képzeltünk el, ami a csapatot, a cégben dolgozó embereket szimbolizálja. Ehhez viszont kifejezetten egy megszokott, könnyen felismerhető és értelmezhető, vagyis az általános közízlésnek és vizuális kultúrának megfelelő megjelenést terveztünk. Ez egy olyan jó értelemben vett kommercionális műfaj, amiben nem annyira a különbözőség és egyediség, mint inkább az egymásra hasonlítás igénye jelentkezik. Ezt a gondolatot és látásmódot ültettük át a logóba.
Fotóműhely logósorozat – gyerekfotó
Főként gyerekfotózás, baba-mama, kismama- illetve várandósfotózás tartozik ebbe a szolgáltatási ágba. De ennyi mindent persze nem lehet és nem is érdemes egy logóban megjeleníteni. A gyerekfotó elnevezés és annak képi világa viszont szépen passzol a teljes fotóműhely logósorozatba. Gondolatiságát tekintve ebben is azt az elvet követtük, mint az esküvői logó esetében. Nem egy direkt megjelenítést kívántunk készíteni, hiszen a logó nem abc-s könyv. Inkább a gyermeki lét olyan képi megjelenítését terveztük meg, amiből egyértelműen lehet asszociálni.
Fotóműhely logósorozat – stopmotion
A stop motion technológia lényege, hogy állóképek összefűzéséből készül speciális mozgókép, azaz film. A különálló fotók sorozatának összefűzése volt az, amit grafikailag megjeleníteni kívántunk. Ezért ez talán nem is igényel különösebb magyarázatot, mert szerintünk elég jól sikerült. 🙂
Rendezvénylogó – Menyasszony műhely
A fotóműhely logósorozathoz vizuálisan már nem kapcsolódik a Menyasszony műhely rendezvény logója. A fotóműhely szervezésében, kapcsolódó szolgáltatók részvételével szervezett bemutatkozó esemény. Ennek keretében a leendő ügyfeleknek van lehetősége személyesen találkozni a fotósokkal.
Fotóműhely logósorozat és brosúra
Az esküvői fotós tevékenységhez minden évben készítettünk egy nyolc oldalas bemutatkozó brosúrát. Ebben a szolgáltatások részleteinek változását, az aktualizált árakat és persze a fotókat frissítettük. Az első tipográfiai és lay-out tervezése után lényegében ugyanazt a vázat használtuk évről-évre.
Az aktualizált változatokat nyomtatott és digitális formátumban is el szoktuk készíteni. Így minden időben szép fotókkal és naprakész tartalommal érhető el a brosúra.
Egyedi vizuális világ, különleges papíron
Az elsőként készített, 2015-ös brosúráról néhány fotót is csináltunk. A közeli képeken jól látszódik, hogy ezt a kiadványt is különleges papírra nyomtattuk. Ahogy minden más nyomtatásba kerülő print anyagunk esetében, úgy ennél is kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy megfelelő papírt találjunk a nyomtatáshoz. Mivel ez a brosúra elsősorban fotókat tartalmaz, így adná magát a dolog, hogy legkézenfekvőbb megoldásként, egy sima műnyomó papírra nyomtassuk. Jellemzően fotókat tartalmazó kiadványok esetén ugyanis ez a papírtípus adja a legjobb képminőséget, ugyanakkor nem különösebben egyedi vagy érdekes. Mi azonban nem csak a tipográfiai- és grafikai tervezés során, de a nyomtatás és kivitelezés területén is egy részletorientált szemléletet vallunk. Nem elégszünk meg azzal, hogy a fotós kiadványok esetében megszokott megoldással dolgozzunk.
Látásmódunk szerint, minden grafika terv, amit nem kizárólag on-line megjelenésre terveztek, előbb-utóbb kilép a síkból. Azaz olyan három dimenziós, térbeli objektummá változik, ami perspektívába kerül, tapintható, közelebb hozható és megfordítható. Így a brossúra is egy olyan matéria, amely képes az írottnál komplexebb, több színtű kommunikációra és információ átadásra, mi több érzelmek kiváltására és új ötletek indukálására.
A papírválasztásra mindig nagyon odafigyelünk
E filozófia szellemében nagyon sokat foglalkozunk a kivitelezés lehetőségeivel. E kiadvány esetében is egy speciális papírt kerestünk, ami technológiailag sem teljesít rosszabbul, mint a már említett műnyomó. De összhatásában mégis különlegesebb plusz élményt nyújt annak aki kézbeveszi. A Keaykolour Particles Snow papír felülete enyhén sprőd, nem túlzóan ahhoz, hogy a fotók esetében zavaró lenne, de eléggé ahhoz, hogy a megszokottól eltérő felülete azért jól érzékelhető legyen. Az igazi különlegessége azonban, hogy enyhén törtfehér alapszínéhez képest, néhány árnyalattal világosabb rostok/szilánkok tarkítják. Mindez pedig 100%-ban újrahasznosított, ami ma már szinte alapelvárás a hasonló területen tevékenykedő vállalkozások esetében.
Egy első, felületes ránézéskor ezeket az apró részecskéket esetleg nem is veszi észre, aki megnézi, mert igazán diszkréten, nagyon visszafogottan jelenik meg. De ha az ember nem csak gyorsan átlapozza, hanem el is olvassa a szöveget, akkor már nem lehet nem észrevenni ezt az egészen egyedi textúrát. Még izgalmasabban jelenik meg ez a hatás a fotók világosabb tónusaiban, ahol a festék fedettség nem takarja el túl erősen a felületet.
Ezzel a különleges papírral kívántuk megidézni a fotózás hőskorát, amikor még nem a maihoz hasonló, hibátlan felületű, csillogó papírokra hívták elő a képeket. Korábban is olyan organikus alapanyagokra dolgoztak, mint amilyen ennek a látványa és hangulata. Az ilyen apróságokkal érhető el, hogy aki a kezébe veszi, az ne csak gyorsan átlapozza és az árakat meglesse. Ha a kiadványt jó kézbe venni, akkor az érdeklődő alaposan szemügyre veszi és amikor megtalálja az ilyen finomságokat, akkor biztosan a hatásuk alá kerül. A nyomtatott kiadványok célja, hogy az elsődleges – képi és szöveges tartalmon túl – olyan másodlagos tartalmat, mondanivalót is közvetítsen, ami szavakkal kevéssé elmondható. A minőségre való törekvés, a részletekre való figyelem képessége mind olyan tulajdonságok, amelyeket mindenki szívesen közvetít magával kapcsolatban.
Ha szeretnéd, hogy a Te válllakozásod nyomtatott anyagait is hasonló gondossággal tervezzék meg, akkor válassz minket!
A különleges jó, a célszerű szükséges
A fentihez hasonló különleges minőségű és kivitelezésű nyomtatványok mellett persze, egyszerűbb, szerényebb kivitelző anyagokra is szükség lehet. A Szabó Ivett Fotóműhely gyerekfotós szolgáltatásához ezért „csak” egy négy oldalas, középen hajtott, A/5-ös méretű árlsitát készítettünk. Szép címoldallal, az arculathoz tökéletesen passzoló tipográfiával és elrendezéssel és persze önmagukért beszélő fotókkal.
Ha tetszenek ezek a kiadvány tervek, akkor nézd meg egy kicsit komplexebb magazin tervezésről írt bejegyzésünket is!
http://www.szaboivett.hu/
http://www.szaboivett.hu/stopmotion
http://olyangyorsanfelnonek.hu/
http://www.cegesfotozas.hu/
borítófotó: unsplash.com