Minden logótervezés más. Minden ügyfél másképp fogalmazza meg, hogy mit szeretne és minden grafikus másként értelmezi. A Miracoloso esetében nagyon jó briefet kaptunk a rendezvényszervező logó tervezéséhez. Bár a logótervet mi készítjük, a megrendelő által adott instrukciók legalább olyan fontosak mint maga a grafikai munka. Ebben az esetben mindkettőnknek könnyű dolga volt és remekül ment a közös munka, ahogy a végeredmény is szuper lett.
Milyen legyen egy rendezvényszervező logó?
Minden logótervezési folyamat első és legfontosabb lépése a brief, azaz az ügyfél leírása arról, hogy milyen logót szeretne. Sokan ezt a „feladatot” nem jól értelmezik, azt hiszik, hogy el kell mesélni, hogy milyen grafikai elemet / ötletet tartalmazzon a logó. De a legtöbb ügyfélnek problémát okoz, hogy a képzeletében maga előtt látott képet szavakká formálja és mondatokba öntse. Mások egy korábban látott ötletet szeretnének „újrahasznosítani”, kicsit más köntösbe öltöztetve, újracsomagolva elkészíttetni. De az ilyen alapokon nyugvó elképzelések általában nem működnek, hiszen egy másik logóhoz lettek kitalálva. Sokszor találkozunk azzal is, hogy pinterest-es gyűjtést, más logókat tartalmazó moodboardot kapunk inspirációként. Megjelölve, hogy az egyiknek tetszik a betűtípusa, a másiknak az elrendezése, a harmadiknak a színei, stb. Jobbára ez is csak egyfajta körbelövöldözése a témának.
Ha valaki ezekhez a megoldásokhoz, metódusokhoz ragaszkodik, akkor számos jobb megoldást talál, mint az egyedi tervezés. A különböző grafikai termékeket kínáló webshopokban rengeteg instant logóból lehet választani. Csak el kell küldeni a nevet és a grafikus átalakítja az alap tervet. Ilyen konstrukciót mi magunk is kínálunk. De vannak ún. logomaker oldalak, alkalmazások is azok számára, akik inkább maguk készítenék el a logójukat. Ennél a megoldásnál rengeteg templétből lehet választani és utána számos eszköz áll rendelkezésre, hogy azt testreszabd. Ezt a megoldást viszont már kevésbé javasolnánk!
Mert amire egy jó logóhoz nekünk szükségünk van, az pusztán az a hangulat amit látni szeretnél és az az érzet, amit az ügyfeleiddel láttatni szeretnél. A Miracoloso rendezvényszervező logó esetében csak néhány instrukciót kaptunk. Elegáns és letisztult, az elnevezésből eredően az olasz divatcégek logóinak, arculatának érzete. És mivel a cég fő profilja a különböző esküvői eseményekhez tartozó rendezvényszervezés, kell, hogy legyen benne valami a témához illő kellem.
A rendezvényszervező logó tervezési folyamata
A prezentációhoz több tervet is készítünk, általában legalább kettőt-hármat. De ez mindig attól függ, hogy az adott téma / név / brief kombinációja mennyi lehetőséget nyit ki. Túl sok terv készítése általában nem szerencsés, egyszerűen azért, mert nem a mennyiségre, hanem inkább a minőségre megyünk. Minden tervhez fűzünk egy pár mondatos kommentárt, amiben megpróbáljuk megvilágítani a tervezés közben felvetődött gondolatokat és azok eredményét.
A Miracoloso rendezvényszervező logó tervezési projektben a következő terveket készítettük.
Ez a logóterv szerintem az ultimate megoldás, ez a design mindenkinek tetszeni fog, ünnepélyes, elegáns, jó értelemben vett „olcsó és nem ráz” kategória.
A tipográfia nagyon „felhasználó barát” díszes a felirat, nagyon látványos, de közben jól olvasható és könnyen értelmezhető.
A második terv már sokkal merészebb, vagányabb, számomra ez a leginkább olaszos, olyan fashion design. A jellegzetes modern / elegáns betűtől picit csajszis érzete van a dolognak, de épp ezért figyelemfelkeltő és izgalmas. Jó választás lenne ha erre szavaznátok.
A harmadik terv egy igazán decens, szerintem teljes mértékben EU-komform megoldás, ugyanakkor van benne egy picit amerikai feeling, kicsit hűvös szálloda design.
Ami miatt erős továbblépést jelent a két korábbi tervhez képest, hogy itt tudatosan használtam egy kísérő színt és terveztem hozzá grafikai elemet.
A szín egyértelműen lehetne aranyozott ha amúgy is ebben gondolkodtunk, a motívum pedig abszolut telitalálat.
Benne van cégnév kezdő „m” betűje, de más, a rendezvényekhez kapcsolódó motívumokat is megidéz, valamint kiválóan oldja az egyébként elég szigorú tipográfiát.
A titkos favoritom és az egyértelmű kedvencem az utolsó terv.
A tipográfia picit szertelen, de épp ettől lesz az egész nagyon könnyed és laza. A kis színes buborékokban benn van minden ami rendezvény: lehet pezsgő vagy konfetti, tüzijáték és csillagok, bóbiták vagy apró csillámok.
Ennél pedig különösen adja magát a dolog, hogy ha valamire ráaranyozzuk és azt bárki kézbe veszi, biztos, hogy azonnal megőrül a látványtól!
A tervezés további lépései
A prezentációt követően egyeztetünk az ügyféllel. Kéréseit, ötleteit, esetleg újabb elképzeléseit megbeszéljük, beépítjük valamelyik tervbe, esetleg többet is átalakítunk vagy egybegyúrúnk.
A Miracoloso rendezvényszervező logó esetében minimális finomhangolásra volt csak szükség, hamar elkészült a végleges változat.
Később pedig megcsináltuk a márka „al-brandjének” logóját is a Miracoloso Ticket-et, ami a rendezvényekhez kapcsolódó jegyértékesítési tevékenység emblémája lett. A logó különböző felületeken való megjelenítéséhez aztán többféle aranyozási megoldást is alkalmaztunk. A céges mappához a teljes logót arany fóliaprégeléssel készítettük. A névjegykártya esetében, digitális nyomtatással kombinálva kiviteleztük.
A mappát ezen a linken tudod megnézni.
http://miracolosoevent.hu/#metis-ID-homehttp://miracolosoevent.hu/#metis-ID-home