Az egész világon hódítanak az ún. saját márka illetve self brand vállalkozások, a különböző közösségi média felületek pedig különösen jó terepet biztosítanak a bemutatkozására. A saját márkás / self brand logó elengedhetetlen eleme a névfelirat, vagyis magának a személynek a neve. Társul még hozzá monogram, esetleg a kezdőbetűkből tervezett valamilyen tipó alapú motívum. Ezekből szeretnénk bemutatni néhányat.
Self brand logó – saját névvel lényegében logotípia
Egy „hagyományos” self brand logó lényegét tekintve nem más, mint egy klasszikus logotípia. Vagyis olyan logó, ami nem tartalmaz grafikai elemet, kizárólag tipográfiát. A felirat a karakterek ritmusától és a választott betűtípus jellegzetességeitől nyeri el hangulatát és karakterét. A logotípiák épp ezért különleges helyet foglalnak el a különböző céglogók palettáján. Mindenképpen eltérők és bizonyos értelemben figyelemfelkeltők is a sok „színes-szagos” logó között. Grafikai / nyomdai értelemben vett viszonylagos egyszerűségük pedig kiemelten kedvez a különböző nyomdai- és produkciós technológiákkal történő reprodukálásnak. Készülhet belőle pecsétnyomó, kiválóan lehet aranyozni vagy más színű fóliaprégeléssel nyomni, esetleg dombornyomással megjeleníteni. A self brand vállalkozások körében népszerű, hogy saját logós köszönetkártyát, csomagolópapírt, címkét, dobozt és még sok más apró kiegészítőt készítenek, ezektől lesz hangsúlyosabb a márka személyessége.
A neveden kívül mi lehet még a self brand logó része?
Self brand logó monogrammal
A saját márka / self brand logó esetén a név felirat magától értetődő. De ahogy említettük, az egyik leggyakoribb kiegészítője ennek a monogram, illetve a kezdőbetűk alapján tervezett logó / motívum. Ez már egy sokkal kompaktabb változata a név feliratnak, a név és a monogram külön és egyben is használható. A különböző social media felületek profil/avatar képeihez tökéletesen passzolnak az ilyen monogramos motívumok.
A monogramos kiegészítés egyébként nagyon gyakori az esküvői logók esetében. Mivel ezekből elég sokat tervezünk, kiválogattunk néhányat, hogy konkrét példákon keresztül tudjuk megmutatni a lényeget. Mégpedig azt, hogy a self brand logó és az esküvői monogram lényegében ugyanaz. Grafikai értelemben persze, hiszen tartalmát tekintve picit azért eltér.
A Júlia-Jan logó minden további nélkül lehetne self brand logó is. Benne van a két név és a kezdőbetűkből tervezett monogramos motívum, ami kiegészíti a névfeliratot. Díszíti is egyben és ettől válik teljesértékű logóvá. Self brand logó esetén egyben, de a monogramos motívum, külön is alkalmazható lenne. Konkrétan ennél a projektnél a meghívóra és annak egyedi borítékjára is rányomtuk, arany fólia prégeléssel. Reméljük, hogy a képek önmagukért beszélnek! 🙂
Self brand logó: három betűs monogrammal, grafikával, egyéb infóval kiegészítve
Ez az esküvői logó valójában egy családi logó, ami miatt az esküvői logók között is ritkaságnak számít. Amiért szeretnénk megmutatni, hogy nem kizárólag kereszt- és vezetéknévvel készíthető ilyen. Ha valamilyen becenevet használsz, esetleg rövidítést vagy ezek valamelyikét kiegészítve a vezetékneveddel, bármelyik klasszul logósítható.
A klasszikus kétbetűs monogram önmagában is megáll, de névvel kiegészítve is funkcionál. Azért is izgalmas, mert lehetőséget ad az ilyen és ehhez hasonló kivitelezési megoldásoknak. Digitális nyomtatás és arany fóliaprégelés, kiválóan összeillenek, egyben kiemelik egymás különbözőségét, így izgalmas látványt és kontrasztot teremtenek.
Ez a címeres megoldás már sokkal specifikusabb, bizonyos értelemben rusztikus, bizonyos értelemben némileg meghatározza a felhasználhatóságot. Egy ilyen pajzsdíszes grafika ugyanis biztosan nem passzol pl. jógaoktatáshoz vagy más trendi szolgáltatáshoz. Kiváló lehet viszont valamilyen élelmiszer-ital márka esetében, amely patinásnak szeretné mutatni magát, mondjuk egy borászat, cukrászat, méztermelő, stb., kompatibilisek ezzel a grafikával. Konkrétan ezt a nyomatot egy speciális klisével, ún. rézvésettel készítettük, ami egyszerre aranyozza és dombornyomja is a felületet.
Ez a monogram logó azért lehet érdekes, mert nem szerepel benne a név, csak a kezdőbetűkből tervezett monogram. Van viszont egy dátum sor, ami az esküvő esetén nyilván releváns információ. Self brand logó esetében ez persze bármilyen más tartalomra lecserélhető, ami összecseng a monogrammal, pl. „kázé az edződ”. Tehát egyfajta szlogenként is értelmezhetővé válik, ami szintén a személyes márkák sajátja.
És itt van csak a monogram önmagában, de egyfajta szimbólummá alakítva. Ez már egy olyan embléma, ami minden további tartalmi támogatás, kiegészítés nélkül is működik. Ez ilyenekből lehet kiváló terülőmintát tervezni, ami rákerülhet csomagolópapírra, fotófalra és hasonló, nagyméretű felületekre.
Csak a neved… és még valami más
A monogramos kiegészítés persze nem kötelező, az alapeset csak a névfelirat önmagában. Ez talán a leginkább letisztult, egyben a legdirektebb megoldás is.
De gyakran tervezünk olyan self brand logókat is, amelyekben a szolgáltatás leírása, vagy magának a szolgáltatónak a titulusa szerepel, hogy mindenki számára egyértelmű legyen, mit csinál az illető.
Ezek a megoldások persze csak kiragadott példák, hiszen minden logó más. Ha Te is szeretnél valami hasonló logót személyes márkád vizuális megjelenéséhez, akkor keress minket bátran és tervezünk neked valami igazán klasszat!
Ha pedig szeretnél még inspirálódni, lapozd át a lenti galériát, amiben további esküvői logókat és monogramokat találsz. Ezek is jó kiindulási alapot jelenthetnek, ha szeretnéd megtalálni a neked tetsző megoldást.